November 21, 2024
logo
earth

Tendințe IT Pentru Viitor

Timpul și progresul tehnologic au capacitatea de a schimba industrii și întregi domenii de activitate. Industria IT în acest sens face parte din industriile cu un ritm înalt de dezvoltare, iar în consecință, cu un ritm înalt de modificare a tendințelor. Tendințele pe care le vom descrie în acest articol țin de modul în care departamentele IT abordează provocările și modul în care încearcă să obțină anumite avantaje competitive.Tendințele descrise sunt bazate pe analiza tendințelor actuale, combinată cu anumite previziuni analitice.

  1. Accelerarea tranziției la tehnologiile cloud. Aceasta este o tendință pronunțată pe parcursul ultimelor ani, o tendință care, conform prognozelor, se va evidenția și în continuare. În acest sens, CIO-urile trebuie să implementeze tranziția către modele IT bazate pe cloud pentru a rămâne competitive. Conform datelor prezentate în raportul IDC, până la sfârșitul anului 2021, 80% dintre întreprinderi vor deveni în ceea ce privește trecerea la infrastructura și aplicațiile cloud. Implementarea mai activă tehnologiilor cloud este determinată și de creșterea considerabilă a interesului față de externalizarea anumitor activități.
  2. Calculele periferice devin o prioritate. Potrivit raportului IDC, 80% din investiții vor fi axate pe calcule de periferice, iar modelele de afaceri vor lua în considerare schimbările de la birou și de la domiciliu asociate cu pandemia. De asemenea, va crește numărul de soluții cloud (precum am menționat anterior), care permit organizațiilor să răspundă mai rapid și mai eficient nevoilor în permanentă schimbare.
  3. Spațiu de lucru digital inteligent. Potrivit IDC, până în 2023, 75% din companiile din toată lumea se vor concentra pe un spațiu de lucru inteligent care le permite angajaților să lucreze mai eficient atât la proiectele proprii, cât și la cele de colaborare. Managementul eficienței va rămâne o provocare cheie pentru companiile din întreaga lume, astfel, acestea nu vor ezita să implementeze tehnologii care ar permite creșterea eficienței.
  4. Influența pandemiei asupra industriei Hardware – resimțită și peste ani. Conform analizei IDC, deficitul tehnic care rezultă din migrația forțată către spațiile cloud va fi resimțită până în 2023. CIO-urile vor continua să caute oportunități de a construi infrastructuri digitale rezistente. Securitatea datelor va rămâne la fel de importantă, de aceea multe companii vor prefera să-și stocheze datele local, fără a apela la oportunități cloud.
  5. Reziliența este în prioritate. Organizațiile trebuie să caute noi abordări pentru menținerea unui avantaj competitiv într-o industrie instabilă. IDC prezice că în 2022, întreprinderile axate pe reziliența digitală se vor adapta la întreruperi cu 50% mai repede decât întreprinderile axate pe restabilirea nivelurilor existente de reziliență business / IT”.
  6. Trecerea la operațiuni IT autonome. Conform prognozelor, până în 2023, toate sistemele IT și tehnologiile de automatizare vor folosi ecosistemul cloud drept cadru de bază. Anume aceste sisteme bazate pe tehnologiile cloud vor facilita gestionarea și analiza proceselor și a activelor în timp real. Pentru a face facilita acest lucru, organizațiile vor tinde să să integreze AI și tehnologii de învățare automată. Totodată, companiile vor investi mai mult timp și resurse implementând sisteme de automatizare și infrastructură autonomă.
  7. Extinderea oportunistă a AI (inteligență artificială). Conform datelor prezentate de către IDC, până în 2023, 25% din companiile la nivel global vor achiziționa sau vor investi în cel puțin un start-up din domeniul AI. Astfel, organizațiile care își dezvoltă propriile soluții de AI și servicii de date vor oferi servicii pe baza modelelor de abonament. În consecință, conform prognozelor, în 2022, companiile IT vor fi mai active în dezvoltarea practicilor de afaceri durabile, trecând la operațiuni IT autonome
  8. Reevaluarea relațiilor și serviciilor. În circumstanțele unei lumi dominată de progrese tehnologice constante, mediul IT, an de an trece prin schimbări incredibile. Reieșind din aceasta, potrivit IDC, 80% dintre organizații își vor reevalua produsele, serviciile și relațiile cu furnizorii pentru a implementa strategii digitale optime. Pentru a rămâne competitive, companiile sunt predispuse să-și reevalueze strategiile și abordările, și nu în ultimul rând – să investească în tehnologiile care le-ar putea oferi anumite avantaje clare.
  9. Sustenabilitate. Departamentele IT au devenit responsabile pentru implementarea practicilor de afaceri durabile. Potrivit IDC, până în 2025, 90% din companii vor necesita reutilizarea repetată materialelor în lanțurile de aprovizionare a cu echipamente IT.
  10. Resursele umane – la fel de importante. Automatizarea afacerii și crearea unei forțe de muncă productive nu pot avea succes fără investiția necesară în dezvoltarea echipelor IT. Astfel, lupta pentru talente va continua, iar organizațiile în acest sens vor căuta în mod activ talente prin crowdsourcing și dezvoltarea / recalificarea personalului.

Se pare că globalizarea combinată cu dezvoltarea tot mai accelerată a tehnologiilor șterge granițele. Se modifică tendințele și, totodată, formatul interacțiunii dintre departamente, companii, industrii. Toate aceste schimbări se reflectă în dezvoltarea sistemelor IT . Acestea se perfecționează, devin mai orientate spre acoperirea necesităților pe care le au afacerile contemporane. Tendințele descrise în acest articol pot oferă o percepție apropiată de realitatea în IT din următorii ani.

Poate că ai ratat

4 min read
4 min read