May 16, 2024
logo
book

Inteligența Artificială

Până nu demult Inteligența artificială (AI) și învățarea automată păreau a fi mai mult termeni din filmele de ficțiune. În prezent, însă, tehnologiile AI nu mai fac parte dintr-o teorie a viitorului, ci își găsesc o aplicație reală. Un sondaj realizat de Forbes Insights, împreună cu Dell Technologies și Intel, a arătat că AI este o componentă cheie a dezvoltării digitale. Totodată, deși s-ar părea că AI are o valoare atât de importantă, doar un sfert din CEO care au participat la studiu au menționat că au implementat sau urmează să implementeze această tehnologie în compania lor. Aici apare întrebarea: Care ar fi motivul din cauza căruia companiile renunță să implementeze inteligența artificială în activitatea desfășurată? În acest articol, vom împărtăși gândurile noastre cu privire la impactul pe care AI îl are asupra companiilor și modul în care îl puteți implementa mai repede.

Dacă ar fi să analizăm perioada ultimului secol, vom observa că companiile tind să-și automatizeze procesele într-un mod destul de activ. Cel mai curând, în viitorul apropiat, nu vom mai procesa informații manual, iar o parte din munca umană va fi înlocuită prin sisteme autonome capabile să proceseze cantități uriașe de informații la viteză mare. Companiile care acceptă și implementează noi tehnologii în activitatea lor, pot îmbunătăți semnificativ productivitatea și eficiența financiară. În condițiile unor permanente schimbări economice și concurențiale nu mai este suficient doar să produci ceva sau să prestezi un anumit serviciu. Este important ca procesul operațional să fie unul eficient, iar în cele din urmă – să se stabilească și o legătură cu consumatorul final.

Automatizarea, flexibilitatea, simplitatea sunt termeni care trebuie integrați în mod în procesele oricărei organizații. Prin utilizarea eficientă a resurselor, compania poate spori nivelul de loialitate a clienților. În consecință, compania poate obține avantaje competitive în raport cu ceilalți jucători de pe piață. În continuare descriem pe scurt de ce aveți nevoie pentru a implementa tehnologii de inteligență artificială și pentru a beneficia de toate avantajele mai sus menționate.

Implementare Inteligență Artificială: de ce ai nevoie? Inteligența Artificială în cazinourile online

  • Ar trebui să îți asumi rolul companiei care încurajează implementarea tehnologiilor AI. Totodată, este important să vă ajustați și cultura corporativă reieșind din acest aspect.
  • Construiește o echipă ideologică de specialiști care sunt gata să facă față dificultăților în ceea ce privește implementarea și mentenanța noilor tehnologii.
  • Asigură toate circumstanțele necesare și prielnice pentru implementarea inteligenței artificiale. O abordare optimă ar fi alegerea unei platforme de învățare automată sau a unui furnizor de servicii implementare și mentenanță inteligență artificială.
  • Încearcă să-ți instruiești specialiștii actuali în ceea ce privește implementarea și mentenanța sistemelor de inteligență artificială. Instruind specialiștii actuali economisești considerabil pe procesul de recrutare.
  • Lansează, testează și implementează final proiectul. Implementarea Inteligenței Artificiale presupune un proces continuu de testare și îmbunătățire a sistemului. Nu există sisteme perfecte care ar funcționa și s-ar potrivi ideal acoperind toate necesitățile specifice pe care le poate avea o companie.

De La Teorie La Practică – Exemple De Giganți Mondiali Care Folosesc AI

  • Alibaba. Inteligența artificială (AI) face parte integrantă din operațiunile zilnice. Totodată, acest sistem de inteligență artificială conține și anumiți algoritmi care permit clasificarea produselor după interesele și preferințele cumpărătorilor. Un alt mod în care Alibaba folosește inteligența artificială este în proiectul său City Brain. Acest proiect utilizează algoritmi AI pentru a ajuta la reducerea blocajelor de trafic prin monitorizarea fiecărui vehicul din oraș.
  • Facebook. Unul dintre principalele moduri în care Facebook folosește inteligența artificială și învățarea profundă este de a adăuga structură datelor sale nestructurate. Pentru a facilita acest lucru, compania folosește un motor de înțelegere a textului. Cu ajutorul acestui algoritm, Facebook poate înțelege și interpreta automat conținutul și statutul emoțional al unui număr imens de postări. Astfel,Facebook poate identifica cu ușurință utilizatori tag-uiți în anumite poze. Pe lângă aceasta, compania folosește, inteligența artificială pentru a prinde și a elimina automat imaginile care nu corespund politicii rețelei de socializare.
  • Amazon. Amazon colectează o mulțime de date despre obiceiurile de cumpărare ale fiecărei persoane. Astfel compania reușește să recomande articole clienților săi și să prezică de ce ar avea nevoie aceștia pe viitor, utilizând analize predictive.
  • Apple. Apple folosește inteligența artificială și învățarea automată în produse sale. Un exemplu relevant este iPhone-ul care conține funcția FaceID. Totodată, să nu uităm despre asistentul virtual Siri disponibil pe toate dispozitivele Apple. Pe lângă inteligența artificială disponibilă pe dispozitive, Apple folosești algoritmi pentru a recomanda melodii pe Apple Music, pentru facilita găsirea fotografiei în iCloud sau pentru a naviga la următoarea întâlnire folosind Maps.5.
  • Baidu. Baidu este un motor de căutare care folosește inteligența artificială în multe feluri. Motorul de căutare aplică un instrument numit Deep Voice, care folosește inteligența artificială și învățarea profundă. Acest sistem reușește doar în câteva secunde să cloneze o voce. Totodată, Baidu poate folosi acest instrument și pentru interpretarea unui anumit conținut cu anumite voci.

Implementarea tehnologiei artificiale poate oferi afacerii tale un boost suplimentar. Implementând astfel de tehnologii reușește să automatizezi anumite procese, oferind echipei tale mai mult timp pentru concentrarea pe sarcini care necesită o implicare umană inevitabilă.

Poate că ai ratat

4 min read
4 min read