Fericirea începe la birou. Cum fac companiile să crească retenția angajaților

Advertoriale (de , June 15, 2018)

O companie de succes trebuie să atragă persoane competente și dedicate, însă aceste eforturi devin zadarnice în lipsa unor metode eficace pentru retenția angajaților. Piața muncii a devenit mai dinamică, oamenii schimbându-și locul de muncă mult mai des decât înainte. În plus, te poți confrunta cu situația în care companiile concurente încearcă să recruteze chiar din rândul angajaților tăi.

În aceste condiții, devine mai important să îți menții angajații fericiți și să te asiguri că doresc să rămână în companie și peste câțiva ani. Există câteva metode care deja pot fi considerate clasice, însă ștacheta este constant ridicată prin utilizarea strategică a tehnologiei informației. Uite cum procedează companiile care reușesc să își păstreze cu succes angajații și ce rol poate avea IT-ul în retenția acestora:

Investesc în sănătatea și starea de bine a angajaților

Companiile care favorizează un stil de viață sănătos cresc loialitatea angajaților. Activitatea fizică și alimentația sănătoasă sunt esențiale pentru starea de bine pe termen lung a acestora. Însă beneficiile oferite trebuie să fie cât mai utile pentru angajați; în caz contrar, măsurile nu vor avea efectul anticipat. Abonamentul la o sală de sport care nu este aproape de birou sau de casă are o utilitate foarte limitată. Proximitatea este esențială pentru adoptarea unei rutine sănătoase.

De aceea, sunt foarte utile soluțiile flexibile. Spre exemplu, 7card îți oferă acces la peste 550 de centre de relaxare și sport, în mai multe orașe din țară. Practic, oriunde ar fi angajații tăi, ei pot folosi aplicația ca să identifice cel mai apropiat club sportiv, unde accesul lor este deja asigurat. Astfel, devine mult mai ușor ca ei să adopte sau să mențină un stil de viață activ.

Sprijină dezvoltarea pe termen lung a angajaților

Angajații care rămân mult timp cu o companie sunt deseori motivați de interesul acesteia pentru dezvoltarea lor profesională. Ei știu că pe termen lung experiența căpătată în activitățile de zi cu zi nu este suficientă. Ca să evoluezi, e nevoie să înveți lucruri noi, pe lângă cele care te ajută să îți faci bine treaba în prezent. De aceea, companiile care își conving angajații că se implică în mod autentic în dezvoltarea lor vor avea mai mult succes în retenția angajaților.

Una din soluțiile concrete pentru dezvoltarea angajaților este de a le oferi cursuri de specialitate, fie strict pe domeniul lor de activitate, fie într-un domeniu conex și de interes pentru ei. Din cauza programului full time de la locul de muncă, poate fi foarte dificil să ții pasul cu un curs cu program fix. De aceea, se impun soluții mai flexibile, precum cursurile online. E un caz cu atât mai fericit dacă angajatul cunoaște o limbă străină la nivel avansat (în special dacă e vorba de engleză), pentru că poate alege dintr-o diversitate mult mai mare de cursuri.

Încurajează echilibrul dintre viața profesională și cea personală

Dacă viața personală are de suferit din cauza locului de muncă, mai devreme sau mai târziu, angajatul va renunța și își va căuta un alt job. Pentru angajați fericiți, productivi și loiali, companiile pot adopta mai multe inițiative, astfel încât să sprijine un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională. Pe de o parte, poți delimita clar programul de lucru, descurajând trimiterea de emailuri seara. Pe de altă parte, poți încuraja angajații să își încarce bateriile în vacanță, oferindu-le tichete sau bonusuri pentru concediu.

E bine ca soluțiile să fie alese în raport cu nevoile acestora. De exemplu, pentru proaspeții părinți, companiile mari pot oferi servicii de îngrijire a copiilor chiar la sediu, așa cum procedează în SUA Nike, Google sau Home Depot, potrivit Glassdoor. Firmele cu bugete mai modeste pot oferi în schimb un program mai flexibil pentru noii părinți.

 

Sursă foto: Shutterstock

 




Trackbacks

Leave a Trackback