Noul studiu Dell Technologies dezvăluie o viziune împărțită în privința viitorului

Focus (de , January 31, 2018)

Intrăm în următoarea eră a parteneriatelor om-mașină cu o viziune împărțită în privința viitorului, conform rezultatelor studiului global al Dell Technologies. Jumătate dintre cei 3.800 de lideri de afaceri globale intervievați spun că sistemele automatizate le vor asigura mai mult timp liber, în timp ce cealaltă jumătate susține contrariul. În mod similar, 42% consideră că satisfacția la locul de muncă va fi mai mare în viitor datorită delegării anumitor sarcini către mașini, în timp ce 58% nu sunt de acord.

Studiul cantitativ a fost realizat de Vanson Bourne în urma publicării materialului Dell Technologies intitulat “Realizing 2030: The Next Era of Human-Machine Partnerships”. În acest document se menționa că, până în anul 2030, tehnologiile emergente vor genera parteneriate om-maşină mai extinse şi mai profunde ca oricând, ajutându-ne pe noi, oamenii, să ne depăşim limitele. Liderii de afaceri sunt de acord: 82% dintre respondenţi se aşteaptă ca fiinţele umane şi maşinile să lucreze sub formă de echipe integrate în cadrul organizaţiilor în următorii cinci ani.

În același timp, liderii au, însă, păreri împărțite dacă viitorul reprezintă o oportunitate sau o amenințare și se întreabă dacă e într-adevăr nevoie de luarea de măsuri pentru a minimiza astfel de riscuri1:

  • 48% spun că intensificarea dependenţei noastre de tehnologie va duce la creşterea pierderilor înregistrate în eventualitatea unui atac cibernetic; 52% nu sunt îngrijorați de acest aspect
  • 50% dintre lideri consideră că e nevoie de protocoale clare pentru eventualitatea eșecului mașinilor autonome; cealaltă jumătate se abţine
  • 45% susțin nevoia unei capacități a computerelor de a putea discerne între comenzile bune şi cele proaste; 55% nu consideră necesar acest aspect.

“Putem înțelege de ce este comunitatea de afaceri atât de polarizată”, comentează Jeremy Burton, chief marketing officer, Dell Technologies. “Există două perspective extreme legate de viitor: pe de o parte e problema anxietății oamenilor care se simt tot mai inutili şi depășiți de tehnologie, pe de alta e viziunea optimistă că tehnologia va rezolva cele mai mari probleme sociale ale noastre. Aceste opinii atât de diferite ar putea complica modul în care organizațiile se pregătesc pentru un viitor care vine şi fac dificile eforturile liderilor de a pune în practică schimbările necesare”.

Dată fiind anticiparea unor schimbări monumentale – alimentate de volumele în creștere exponențială de date şi de aplicații, de puterea de procesare şi de soluţiile de conectivitate care le accelerează – 56% dintre cei chestionați spun că școlile ar trebui să-i pregătească pe elevi cum să învețe, în loc de ce să învețe pentru a-i putea pregăti pentru niște profesii care încă nici nu există. O astfel de gândire se coroborează cu previziunea IFTF conform căreia 85% din slujbele care vor exista în 2030 încă nici nu au fost inventate.

Încetiniți de bariere

În plus, o mare parte dintre afaceri nu se mişcă suficient de rapid şi nu fac schimbări suficient de aprofundate pentru a putea depăși barierele comune de operare ca afacere digitală de succes. Doar 27% dintre lideri cred că se află în avangarda schimbării, încorporând elementele universului digital în tot ceea ce fac. 42% nu știu dacă vor reuși să mai concureze pe piaţă în următorul deceniu, iar majoritatea afacerilor (57%) se chinuie să țină pasul cu ritmul schimbărilor.

Principalele bariere identificate în calea transformării digitale până în 2030 şi dincolo de acest orizont:

  1. Lipsa unei viziuni și a unei strategii digitale: 61%
  2. Lipsa unei forțe de muncă pregătite: 61%
  3. Constrângeri tehnologice: 51%
  4. Constrângeri financiare şi de timp: 37%
  5. Legislație şi reglementări: 20%.

Nevoia de transformare e recunoscută unanim

Poate că liderii sunt divizați în modul cum privesc viitorul și barierele din calea schimbării, însă sunt unanimi în a recunoaște nevoia de transformare. De fapt, majoritatea covârșitoare a liderilor de afaceri consideră că în termen de cinci ani se vor găsi într-un stadiu avansat de transformare, în pofida provocărilor cu care se vor confrunta.

Ce se așteaptă liderii să realizeze în termen de cinci ani:

  • Să dispună de apărări eficiente de cibersecuritate: 94%
  • Să-şi livreze ofertele de produse ca servicii: 90%
  • Să completeze tranziţia către o afacere definită prin software: 89%
  • Să facă progrese în organizație în urma activității de cercetare-dezvoltare: 85%
  • Livrarea de experienţe hiper-conectate clienţilor prin realitate virtuală (VR): 80%
  • Folosirea inteligenței artificiale pentru anticiparea cererilor clienţilor: 81%

Burton adaugă: “Intrăm într-o epocă de schimbări importante. Deşi liderii de afaceri au viziuni diferite în ceea ce privește viitorul, ei împărtășesc o opinie comună asupra nevoii de transformare. Pe baza multelor discuții pe care le am cu clienţii, cred că ajungem la un moment de cotitură. Afacerile fie vor ști să profite de ocazie, să-și transforme IT-ul, forţa de muncă şi securitatea pentru a juca un rol definitoriu în viitor, fie vor fi lăsate în urmă.”


Tags:

Trackbacks

Leave a Trackback