Oportunități deschise de GDPR în distribuția IT

Opinii (de , November 26, 2017)

Alinierea la GDPR vine cu multe teme de îngrijorare pentru companiile dintr-un ecosistem de distribuție, dar și cu un imens potențial de vânzare a soluțiilor din portofoliu.

Nu vă pierdeți cu firea. Totul trebuie privit cu optimism. Pentru o companie IT orice procedură și demers de obținere a unui nivel de confort echivalent cu conformitatea noului Regulament nu ar trebi să fie o problemă. La urma urmelor, implementarea GDPR este un proces de project management, similar cu procedurile de obținere a conformității cu diferite standarde.

Avantajul imens oferit de aderarea la GDPR reprezintă o uriașa oportunitate pentru companiile din IT. Demonstrați clienților că sunteți GDPR Ready și veți câștiga în fața concurenței. Ajutați clienții să își rezolve gap-urile tehnologice recomandându-le soluțiile voastre. GDPR vă facilitează accesul la o imensă piață. Deveniți partenerii clienților voștri și veți avea șansa  să vă promovați soluțiile din portofoliu.

Canalul de distribuție ca ecosistem de informații

Tipologia ecosistemului ce caracterizează o rețea de distribuție e foarte complexă: distribuitori, wholeselleri, reselleri, VAR-i, integratori de sistem, firme de servicii și consultanță, retaileri, showroom-uri, magazine online, precum și o complicată subrețea de furnizori de servicii de logistică, depozite, curierat, transporturi, case de credite și de asigurări, și altele. Și nu în cele din urmă, clienții.

Să luăm de exemplu un distribuitor de dimensiuni medii, care are contracte teritoriale de distribuție pentru 15-20 de branduri, cu proveniență din diferite zone ale lumii. Într-un proces clasic de distribuție rolul unui astfel de distribuitor este cel de procesator – sau intermediar, verigă într-un flux de date care vine dinspre cei care lucrează direct cu utilizatorul final, și merge către un vendor, care în majoritatea cazurilor are și rolul de operator de date.

Colectarea datelor personale este paralelă cu procesul de vânzare, multe dintre soluțiile distribuite având asociată obligativitatea furnizării de date despre utilizatorul final, fie elemente de identificare asociate cu licențele software perpetue, fie identificatori de logare – în cazul soluțiilor Cloud, fie date asociate documentelor de garanție și mentenanță specifice echipamentelor hardware.

Din punctul de vedere al atribuțiilor  GDPR, un distribuitor este în marea majoritate a cazurilor procesator de date, cu subordonare de business în relație cu vendorii, care au rolul de operatori. Păstrând această perspectivă, un reseller va avea întotdeauna o poziție de sub-procesator față de fiecare dintre distribuitorii cu care lucrează. De multe ori vendorii nu sunt nici ei beneficiari direcți ai datelor personale, având tot o poziționare de procesator în relațiile de distribuție cu alte entități.

Pe de altă parte, apare des situația în care un distribuitor sau un reseller poate fi chiar el operator de date. Să ne gândim doar la departamentele de resurse umane care gestionează relațiile cu angajații sau la cele de marketing, unde sunt generate campanii direct către clienții finali sau către rețelele de parteneri.

Transformarea GDPR într-o oportunitate

Iată câteva idei care ar trebui să stea la baza unei strategii de ofertare a celor mai adecvate soluții de aliniere la conformitatea GDPR:

O piață în plină evoluție – un sondaj recent arată că 69% dintre companiile europene  nu numai că vor investi în tehnologii de securitate ca rezultat al GDPR, ci și în domenii precum partajarea, stocarea, arhivarea sau recuperarea datelor. Estimările IDC indică o oportunitate de piață de 3,5 miliarde de dolari pentru furnizorii de securitate și stocare și pentru partenerii lor.

O mare libertate tehnologică – GDPR nu prescrie tehnologii de protecție a datelor – precum un anumit algoritm de criptare, de exemplu – și, prin urmare, nu le exclude automat pe altele. În schimb, se fac recomandări și se prescriu procese, ceea ce oferă mai multă libertate de a alege dintr-o paletă de soluții provenite de la o varietate de furnizori.

Depozite unice de date – nevoia de operativitate și eliminarea duplicatelor ridică oportunitatea consolidării unor depozite comune, unice de date, la care să aibă acces pe bază de protocoale securizate toți jucătorii din sistem, inclusiv posesorii datelor personale.

Forța echipei de marketing și PR – devine vitală pentru creșterea gradului de conștientizare a reglementărilor. Resellerii proactivi se pot adresa clienților înainte de termenul limită, prezentându-le riscurile  și promovându-și propria compatibilitate.

Deveniți partenerii clienților voștri – demonstrați-vă vitalitatea GDPR și veți câștiga în primul rând încrederea clienților. Ajutații să înțeleagă că orice investiție în tehnologie nu îi va ajuta doar la reducerea riscului de, dar și să își asigure continuitatea în business.


Tags: ,

Trackbacks

Leave a Trackback