Industria software – un mix de rece și cald al unei industrii în continuă creștere

Focus (de , August 1, 2017)

Utilizate pe scară largă ca o interfață a tehnologiilor avansate cu utilizare umană și cu un plus de automatizare, vizibil de la an la an, aplicațiile software au reușit transformarea industriilor prin crearea unei dependențe. O dependență tradusă prin modificarea obiectivelor de la nice to have la must have, tocmai prin acel plus de eficientizare organizațional despre care se vorbește tot mai mult. Și nu doar atât.

Aplicațiile software de tip B2B au “escaladat” și la nivelul interesului stârnit în generații, nu mai sunt un punct de atracție doar pentru mediile corporatiste, ci și pentru tinerii developeri care creează și vând soluții valabile către companii-gigant.

Acestor perspective și se adaugă creșterea exponențială a industriei hardware, o componentă cu rol esențială în dezvoltarea segmentului software, precum și creșterea segmentului gadget-urilor și device-urilor folosite în scop personal. Așadar, conform IDC, orice tehnologie existentă în prezent trebuie să îndeplinească roluri de înglobare a structurilor de colectare de informații în contextul aplicațiilor dezvoltate.  De asemenea, este recomandat ca toate datele să fie permanent stocate și analizate, pentru o mai bună evaluare a impactului unei soluții software din perspectiva obiectivelor stabilite.

IDC estimează că la nivel global, în anul 2025, se va putea vorbi despre generarea a peste 180 de trilioane de gigabiti de date, în contextul în care în 2015 au fost generați sub 10 trilioane de gigabiti. Astfel, se așteaptă identificarea formelor de monetizare a importanței datelor stocate, aplicațiile software fiind, și de această dată, o formă prin care informațiile sunt transformate în modele de business și verticale distincte de operare.

Cât valorează aceste un cumul de date la nivel global?

Piața Big Data și dedicată analizei informațiilor este în continuă creștere, înregistrând un plus de 11.7% în anul 2016 față de anul precedent și fiind evaluată la 130.1 miliarde în 2016, în timp ce în anul 2020 se așteaptă să ajungă la 203 miliarde.

Toate aceste oportunități au mai multe direcții de aplicare, incluzând serviciile de securitate (în special în contextul creșterii numărului de atacuri cibernetice), digitalizarea segmentului dedicat aplicațiilor software cu rol de relaxare și destindere a utilizatorului sau nevoia de automatizare. În contextul în care interesul pentru televizor este în scădere în cazul generațiilor Millennials și al generației Z, îndreptarea spre device-urile mobile, cu conexiune la internet este una evidentă.

Un studiu publicat recent de compania Morgan Stanley, referitoare la modul în care sunt distribuite bugetele IT pe diferite sectoare de activitate, sunt arătate valori în creștere pentru achizițiile destinate aplicațiilor software, cu 4.2% față de anul trecut.

Viziunea de ansamblu

Dintr-un plan îndepărtat, industria software este privită ca fiind una supra-evaluată. Iar în această ecuație intră 2 direcții esențiale: percepția clientului final, care consideră costurile de achiziție și de implementare ca fiind unele exagerate, uneori, cât și apetitul crescut pentru a opta pentru acele soluții software complexe și care nu îndeplinesc obiectivele companiei-achizitor.

Software Market le oferă clienților săi un grafic prin intermediul căruia pot identifica în mod facil nivelul în cadrul căruia se încadrează cu o solicitare software, în funcție de câțiva parametri de bază și relevanți pentru cele mai multe dintre situații: mărimea companiei, număr de angajați, cifră de afaceri și numărul de utilizatori care vor folosi aplicația pentru care se va face opțiunea de cumpărare și implementare. În funcție de această primă calificare, compania-achizitor își poate forma o părere asupra costurilor de implementare.

Alexandra Roată, Softlead


Tags:

Trackbacks

Leave a Trackback