Cisco Spark și Datanet Systems deschid o noua etapă în colaborare

Advertoriale (de , April 20, 2017)

Platforma de colaborare Cisco Spark a înregistrat în doar un an de la lansare o creștere rapidă a numărului de clienți și de funcționalități. În România, soluția este disponibilă prin Datanet Systems, unul dintre puținii integratori de sistem locali specializați în interconectarea soluțiilor de comunicare și colaborare cu infrastructurile enterprise.

Digitalizarea mediului de afaceri, dar și a vieții private cotidiene, a schimbat radical modul în care comunicăm și colaborăm în cadrul proceselor organizaționale. Unelte precum e-mailul, agenda partajată, aplicațiile de Task Management, chat-ul și video conferința devin tot mai complexe și înregistrează rate mari de utilizare. Suferă totuși un neajuns major: lipsa interconectivității. Ceea ce le reduce eficiența, pentru că presupune un efort suplimentar din partea utilizatorilor pentru identificarea informațiilor partajate și plasarea lor în context. Nu este însă singurul minus major. Conform unei analize Harvard Business Review realizate anul trecut, pe lista criticilor figurează, la loc de frunte, capacitățile reduse de integrare cu aplicațiile și procesele de business ale organizatiilor și faptul că nu pot fi aliniate facil la modul de lucru al utilizatorilor. Care este însă rezolvarea?

Răspunsul Cisco la toate aceste provocări este platforma Spark, care integrează trei instrumente de comunicare și colaborare pe care angajații le folosesc cel mai frecvent – mesagerie, apeluri audio-video și spații de lucru pentru întâlniri virtuale, livrate ca servicii Cloud. Succesul abordării Cisco este dat de modul în care sunt interconectate cele trei instrumente și de capacitățile extinse de integrare cu soluțiile enterprise. Cisco Spark beneficiază de API-uri care permit integrarea cu aplicații terțe, precum DropBox, GitHub, DocuSign, Google Drive, MailChimp, OneDrive, Salesforce Alerts etc. Catalogul Cisco Spark Depot se extinde constant cu noi integrări, dar și cu «bots» – aplicații automatizate care pot prelua sarcini de rutină și furniza informații contextuale“, explică Petre Popescu, Presales Manager la Datanet Systems.

Colaborare All-in-One

Datanet Systems propune Cisco Spark pentru fluidizarea colaborării echipelor fizice și virtuale, independent de locul în care se află membrii acestora și de device-urile utilizate.  Aceasta este posibilă, deoarece unul dintre principiile de bază în dezvoltarea Spark a fost simplificarea la toate nivelurile, de la reducerea efortului de instalare și configurare, până la cel de administrare și utilizare.  O a doua cerință majoră a constat în respectarea standardelor enterprise de securitate – toate informațiile partajate prin intermediul Spark sunt transmise criptat și stocate centralizat, în Cloud, accesarea putând fi făcută doar prin autentificare.

Astfel, cu ajutorul Cisco Spark, Datanet Systems oferă utilizatorilor finali o experiență completă și le pune la dispoziție soluții de mesagerie, apeluri audio-video, de creare de spații virtuale de lucru, de partajare de conținut, completate de o componentă hardware inovatoare.

Cisco Spark duce conceptul de colaborare la un nou nivel, mai ales prin funcționalitățile incluse în zona de «Meetings». Practic, prin doar câteva click-uri se creează un spațiu virtual în care angajații pot comunica și colabora într-un flux continuu, care acoperă toate etapele. De exemplu, invitațiile de participare pot fi trimise direct din lista de contacte și la fel se pot partaja calendarele, agendele și documente pregătitoare, oricand putând fi adăugați noi participanți. Toate fișierele create în cadrul întâlnirii – pe care pot lucra mai mulți utilizatori, fie folosind whiteboard-ul Cisco, fie alte device-uri cu display interactiv – sunt stocate centralizat în Cloud, putând fi accesate de oriunde și oricând. Post-întâlnire se pot trimite automat notificări către participanți cu concluziile și deciziile luate, modificările aduse ulterior etc,” detaliază Gabriel Coman, Presales Consultant la Datanet Systems.

Componenta hardware a platformei Cisco este display-ul interactiv Spark Board, conceput să fie utilizat la fel de simplu ca și aplicațiile. Whiteboard-ul Cisco nu necesită instalări și configurări complicate și se conectează automat cu orice echipament mobil sau desktop aflat în proximitate prin intermediul unei tehnologii wireless proprietare, fără a mai fi necesare conexiuni Wi-Fi sau Bluetooth. Spark Board încorporează un sistem de captare a sunetului, cu tehnologie de voice-tracking, care elimină necesitatea amplasării de microfoane, și o cameră 4K ultra-high-definition cu tehnologie de identificare automată a interlocutorului. Pentru companiile care nu dețin whiteboard-ul Cisco, dar doresc să utilizeze funcționalitățile de videoconferință oferite de Spark, au fost lansate recent două versiuni de Room Kit, care pot fi conectate la orice tip de display HD facilitând comunicarea audio-video și partajarea de documente. Practic, Spark Room Kit transformă orice încăpere într-un spațiu de lucru colaborativ, fără nicio investiție suplimentară.’

Integrarea aduce valoare

Dincolo de noutățile tehnologice încorporate în platformă, prin utilizarea Cisco Spark, Datanet Systems reușește să atingă un nivel avansat de integrare cu aplicațiile on-premises din infrastructura clienților. Platforma poate fi integrată cu ajutorul componentei Spark Hybrid Services atât cu soluțiile Cisco de comunicații unificate existente în cadrul unei organizații, cât și cu alte aplicații folosite în mod frecvent. De exemplu, integrarea cu Active Directory, simplifică procesul de autentificare, asigurând confirmarea identității participanților la un „meeting“ virtual, și permite administratorilor un control avansat asupra drepturilor alocate fiecărui utilizator Spark. Datanet Systems propune si integrari Cisco Spark-Microsoft Outlook/Microsoft Exchange, pentru ca planificarea unei reuniuni și trimiterea invitațiilor să poată fi făcute simplu și rapid, fără niciun plugin, direct de pe orice device mobil. „Cisco Spark poate fi însă integrată, cu ajutorul API-urilor, și cu alte soluții, cum ar fi aplicațiile CRM, pentru a permite accesul rapid la documente și informații despre clienți, cu sisteme ERP, de Document Management și orice alte soluții proprietare. Integrarea este elementul-cheie care crește valoarea platformei de colaborare și eficiența interacțiunilor dintre utilizatorii acesteia, generând în final creșterile de productivitate urmărite. Iar aici, experiența și competențele Datanet Systems, cumulate pe zona soluțiilor Cisco, dar și în proiectele de integrare de infrastructuri complexe, reprezintă o garanție solidă a reușitei“, explică Petre Popescu.

Din perspectiva Datanet Systems, câștigurile generice ale oricărei soluții de colaborare sunt creșterea randamentului angajaților, îmbunătățirea nivelului de agilitate al organizației și reducerea cheltuielilor de deplasare. Cisco Spark facilitează obținerea acestor beneficii prin interconectarea soluțiilor de comunicații și colaborare. Datanet Systems duce integrarea mai departe, conectând platforma de colaborare cu aplicațiile din infrastructura organizațiilor și adaptând funcționalitățile Spark la fluxurile de lucru specifice, ceea ce asigură o creștere a productivității la nivelul întregii organizații. Pentru informații suplimentare, accesați www.datanets.ro.


Tags: ,

Trackbacks

Leave a Trackback