Epson, o treime din piața imprimantelor cu jet de cerneală, după o creștere de 45%

Featured, Interviuri (de , March 27, 2017)

Interviu cu Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru piețele din România și Bulgaria.

De cel puțin 25 de ani vorbim despre “biroul fără hârtii”. Conform studiului realizat la comanda Epson Europe, în perioada octombrie 2016-ianuarie 2017, în 14 țări din EMEA, inclusiv în România, imprimantele sunt „esențiale” pentru o activitate eficientă, iar majoritatea respondenților ( 72%) spun că „nu pot exista birouri fără hârtie”. Crește sau scade consumul de hârtie? Transformarea digitală este doar o dorință, sau se întâmplă totuși? Spre ce ne îndreptăm?

Companiile merg spre digitalizarea documentelor. Totuși angajații își doresc în continuare să printeze documente. 86% dintre ei consideră că acest lucru este necesar în activitatea lor zilnică. Vorbim despre biroul fără hârtii, dar totuși nu putem renunța așa de ușor la hârtie. Un document tipărit este mai ușor de citit, de urmărit, de corectat. De altfel și studiul spune că majoritatea documentelor sunt folosite imediat. Probabil, sunt tipărite, utilizate și apoi reciclate.

Este un obicei caracteristic generațiilor mai în vârstă? Generațiile native digital au o altă atitudine? Un alt obicei de utilizare?

Nu ține neapărat de generație. Documentele trebuie folosite și cred că ține mai degrabă de ușurința de utilizare. Printul rămâne important în continuare. Pe de altă parte, companiile încearcă să-și reducă costurile și să eficientizeze tipărirea.

Jet de cerneală sau laser? Ce, când și în funcție de ce considerente ar trebui să alegem? Care este soluția mai avantajoasă din punct de vedere al eficienței costurilor? Cum pot utilizatorii să ia în calcul TCO (costul pe toata durata de utilizare) și nu doar prețul de vânzare? Care tehnologie are un impact mai redus asupra mediului?

Utilizatorii ar trebui să ia în calcul nu doar costurile de achiziție, ci și costurile de exploatare. În ultimii ani, această abordare se impune din ce în ce mai mult. Echipamentele noastre au uneori un cost de achiziție mai ridicat decât cele ale competitorilor. Totuși, din acest motiv, vânzările noastre au crescut în fiecare an, atât ca număr de unități vândute, cât și ca valoare. Asta înseamnă că atât utilizatorii individuali, cât și companiile țin cont și de costurile de exploatare. Epson se preocupă în permanență de eficientizarea printului și de reducerea costului de imprimare color la un nivel care să fie ușor acceptat de companii, pe tehnologia cu jet de cerneală.

Există foarte multe avantaje ale tehnologiei și ale echipamentelor cu jet de cerneală. Un avantaj este dat de viteza de tipărire, prima pagină fiind imprimată foarte rapid. Consumul de energie este mult mai redus, situându-se doar la cca. 10% din consumul unui echipament laser. În plus, echipamentele noastre pot tipări un număr foarte mare de pagini, fără a fi necesară schimbarea consumabilelor. Aceasta ducând atât la o productivitate ridicată, cât și la un număr redus de deșeuri care trebuie reciclate. Chiar dacă aceste aspecte nu sunt încă suficient luate în considerare, acest lucru se va întâmpla din ce în ce mai mult în viitor.

Exista percepția că imprimantele cu jet de cerneală au un preț de achiziție foarte mic, dar că ulterior te vor costa foarte mult consumabilele. Mai este valabilă?

În cazul Epson nu se mai aplică. La foarte multe dintre produsele noastre oferim informații despre costul total, pe toată durata de exploatare a produsului. Prețul pe pagină la echipamentele noastre este foarte competitiv, atât la echipamentele alb-negru, cât și la cele color. Epson lansează în permanență echipamente noi. Recent am lansat un echipament cu jet de cerneală potrivit pentru business și pentru centrele de copiere cu o viteză de imprimare de 100 pagini/minut.

Ce soluții oferiți pe partea de securitate?

Nu am avut probleme de securitate cu imprimantele Epson. Pe de o parte, echipamentele departamentale sunt conectate pe rețea cu fir, așa că nu sunt supuse vulnerabilităților din rețelele wireless, iar pe de altă parte avem o soluție de securizare a documentelor, astfel încât fiecare utilizator să aibă acces doar la documentele proprii.

Tendința în piață este de a se oferi totul ca serviciu. Ce oferiți pe partea de Managed Print Services (MPS)?

Oferim soluții MPS, ba mai mult, estimăm că până în 2019, în EMEA, 50% dintre contracte vor fi de tipul MPS, în 2015 acest procent fiind doar de 35%. În acest mod costurile se află sub control, iar clienții nu mai au probleme legate de imprimare. În România avem parteneri care au ajuns să vândă aproape în exclusivitate doar acest tip de servicii și să nu mai vândă aproape deloc echipamente.

Care sunt principalii diferențiatori ai lui Epson, atât în ceea ce privește TCO și impactul asupra mediului, dar și sub alte aspecte?

Avem mai mulți diferențiatori, dar vreau să insist pe componenta ecologică, pe reducerea costurilor și pe posibilitatea de tipărire pe timp îndelungat, fără a mai fi necesară schimbarea consumabilelor, ceea ce înseamnă o productivitate mai mare. Calitatea printului este foarte bună, dar a devenit deja un standard. Tehnologia de tipărire se numește PrecisionCore și ne aparține. Ea avansează din ce în ce mai mult. Și datorită faptului că suntem proprietarii tehnologiei putem să fim mult mai flexibili și să venim pe piață cu echipamente din ce în ce mai competitive.

Care a fost structura vânzărilor de imprimante Epson, în România, în 2016? Ce poziție ocupă Epson pe aceste segmente de piață în România?

În 2016 am fost pe primul loc la echipamente cu jet de cerneală, din punct de vedere al valorii. Am vândut echipamente de 3,3 milioane de euro, având o cotă de piață de cca. 33%. Când ne referim la echipamente cu jet de cerneală trebuie să menționez că ne referim la 4 segmente diferite de business: echipamentele de tip Ink Tank System, cu rezervoare de cerneală; echipamentele de business, cu viteze mari și capacități mari; echipamentele Large Format; și echipamentele pentru etichete și POS-uri. Tehnologia PrecisionCore ne permite să putem tipări pe o gamă largă de materiale, inclusiv textile, cu o gamă largă de cerneluri. În 2016 am avut o creștere de 45% la echipamentele cu jet de cerneală. Piața totală, în 2016, a scăzut ca număr de unități vândute, dar a rămas cam la același nivel ca valoare.

Ce obiective v-ați propus pentru 2017, pe zona de imprimante?

În 2017 estimăm că piața echipamentelor cu jet de cerneală ar putea crește cu 10%. Primul trimestru a fost sub primul trimestru de anul trecut, dar piața ar putea să recupereze până la sfârșitul anului. Noi ne propunem să creștem cel puțin la nivelul la care va crește piața.


Tags: ,

Trackbacks

Leave a Trackback