Strategia Oracle de continuă inovare și transformare digitală

Featured, Interviuri (de , November 23, 2015)

Sorin Mandrutescu 3Oracle este unul dintre exemplele cele mai relevante de transformare strategică de business prin asimilarea tehnologiilor de graniță. Pentru a vedea cum se poziționează Oracle in procesul de transformare digitala și cum își susține clienții în asimilarea inovațiilor, am discutat cu Domnul Sorin Mîndruțescu, Oracle Country Leader Romania & Central Eastern Europe Cloud Leader.

Cum se vede din perspectiva unui specialist și a unui manager apariția și diseminarea fenomenului Cloud Computing?

Sorin Mîndruțescu: Există un interes din ce în ce mai crescut pentru Cloud. Folosirea sa asigură beneficii la nivel de costuri, agilitate și experiență de consum, transformă practicile de business și regândește componența IT. În plus, schimbă modul de funcționare al unei organizații, pentru că numărul de soluții Cloud este în creștere și adresează nu numai departamentele IT, ci și liniile de business, care astfel pot accesa cele mai avansate platforme, fără alte cunoștințe sau investiții in resurse tehnice.

Vedem o dezvoltare pe viitor a soluțiilor de tip Cloud Hibrid, și anume integrarea soluțiilor on-premise cu servicii specializate de Cloud public. Piața locală reacționează pozitiv la trendurile globale, și ne așteptam să vedem și în România o evoluție a companiilor către servicii de Cloud Public integrate cu soluții implementate în centrele de date proprii.

Care sunt principalele transformări induse în modelele de business de adoptarea tehnologiilor Cloud?

Consumatorii își doresc ca adoptând Cloud-ul să aibă la dispoziție un centru de date virtual, pe care să îl acceseze rapid și în orice moment. Plecând de la cele două modele de business, on-premise si Cloud, tot ceea ce este valabil la nivel de infrastructură de calcul, baze de date și aplicații on-premise se aplică și în Cloud. Pentru clienți e important să rețină că adoptând soluții de Cloud Public pot avea acces oricând la propriile aplicații și date, fiind transparent faptul că vor rula aplicații on-premise în centrul de date sau vor accesa servicii în Public Cloud. Oracle a investit masiv în ultimii 30 de ani în dezvoltarea celor mai avansate tehnologii și aplicații. Adoptând Oracle Public Cloud clienții pot avea acces imediat la cele mai avansate standarde de securitate și la cea mai nouă platformă tehnologică, disponibilă fie on-premise, fie in Cloud.

Cum a fost receptată pe plan intern decizia Oracle de a miza pe Cloud?

Oracle și-a construit atent strategia de Cloud, investind și dezvoltând aplicații și tehnologii care să-i permită să devină lider de piață pe această zonă în cel mai scurt timp. Interesul pieței pentru soluțiile Cloud ne-a adus rapid în poziția de a putea aborda noi teme strategice de discuție cu clienții, precum definirea unei strategii de adopție a Cloud-ului, tranziția către un model IT hibrid, transformarea de business pe bază de soluții Cloud sau platforme digitale de inovare în organizații.

Cât de disruptiv poate fi modelul Cloud în business și care sunt riscurile pentru clienții soluțiilor tradiționale?

Oracle și-a construit atent strategia de poziționare în piața pentru servicii de tip Cloud. Primii pași au fost orientați în construirea sau aducerea în portofoliu a unor soluții complementare, atât în zona de aplicații – soluții Customer Experience, integrare Social Media, Service Cloud, cât și în tehnologie – Cloud Integrațion, Data Services, etc. Astăzi Oracle a parcurs tranziția și a devenit compania cu cea mai completă ofertă de servicii Cloud.

Noul tagline al companiei „Integrated Cloud Applications & Platform Services“ scoate în evidență abilitatea unică de a oferi soluții integrate de tip Cloud care facilitează transformarea digitală în orice domeniu de business.

Modelul de business bazat pe Cloud nu este provocator doar pentru clienți, ci si pentru furnizorii de aplicații si tehnologie. Modelul Cloud poate fi disruptiv, dar printr-o poziționare corectă a soluțiilor on-premise și a serviciilor Cloud și o segmentare adecvată a clienților, Oracle va deveni lider în domeniul serviciilor Cloud, menținându-se totodată în topul furnizorilor on-premise.

Cum se vede migrarea spre Cloud din perspectiva regională a Europei Centrale și de Est?

Tehnologic evoluția este extrem de rapidă: servicii de baza de date, Java, dezvoltare, integrare Cloud, procese de afaceri, sunt numai câteva din cele peste 30 de servicii de platformă Cloud aflate deja în portofoliu, la care adaugă multe altele, lansate la evenimentul Oracle Open World. În această migrare spre Cloud, Oracle adoptă o strategie de tip Cloud Hibrid, în care unele aplicații pot fi implementate on-premise și se vor integra natural cu serviciile din Public Cloud. Pe lângă aceste servicii Oracle a elaborat metodologii de adopție și tranziție către Cloud-ul Public, oferind în plus și servicii de consultanță specializată. Din punct de vedere regional, Oracle a creat deja o structură organizatorică unitară la nivel tehnic și de vânzări, iar rezultatele depășesc obiectivele noastre inițiale privind adopția serviciilor Cloud de către clienții Oracle.

Care dintre atuurile Oracle poate avea o contribuție mai importantă în afirmarea pe una sau alta dintre piețele regionale?

Sunt câteva aspecte care vor fi determinante în următoarele luni pentru poziționarea Oracle ca lider de Cloud în regiune: în primul rând portofoliul extins de clienți și relația de încredere construită de Oracle de-a lungul timpului. În al doilea rând diversitatea portofoliului de servicii Cloud pe care Oracle le oferă deja, atât în zona de aplicații, cât și în cele de tehnologie și infrastructură. Al treilea argument este flexibilitatea alegerii pe care o oferim clienților prin servicii Cloud compatibile cu soluțiile on-premise, astfel încât organizațiile să poată în orice moment să facă tranziția între on-premise și Cloud, fără modificarea aplicațiilor sau platformelor tehnologice.

Care este nivelul de interes al clienților existenți în CEE pentru Platforma Oracle Cloud și noile soluții precum Platforma Sociala?

Interesul pentru platforme și soluții în Social este extrem de mare, având în vedere necesitatea organizațiilor de a dezvolta domeniul Digital și prezența în mediul online, de a inova și de a-și transforma business-ul pentru a răspunde cerințelor consumatorilor. Cunoașterea clienților, înțelegerea comportamentului, noi produse și servicii personalizate, strategii de tipul Mobile fac ca zona de servicii Social să fie adesea abordată în discuțiile noastre cu clienții din zona financiar-bancara și telecomunicații, dar nu numai. Experiența Oracle în soluțiile CRM e un atu important, iar serviciile de Social Cloud pe care le oferim deja ne diferențiază pe acest nou segment de soluții.

Pentru soluțiile și produsele tehnologice Oracle deja consacrate – baze de date, servere de aplicații, integrare, portal, constatam un interes ridicat al clienților și în modelul Cloud, nu numai din considerente tehnice precum ușurința în a crea medii de dezvoltare, testare sau provizionare , dar mai ales din rațiuni comerciale legate de trecerea de la un model de investiție CAPEX, la unul de tip operațional – OPEX, agilitate ridicată în business, etc.

Se poate estima o pondere între soluțiile tradiționale migrate în Cloud vs. servicii noi în Cloud?

În ultimele luni Oracle s-a axat pe dezvoltarea unor noi servicii Cloud complementare, de exemplu Document Cloud Service, Integration Cloud Service, dar, în același timp a certificat multe dintre soluțiile tradiționale care pot fi astăzi instalate și în Oracle Public Cloud. Este greu de estimat o pondere în acest moment, dar cu siguranță aceasta va fi dictată de piață. În același timp, Oracle va continua să ofere clienților flexibilitate maximă, prin opțiunea de a alege între utilizarea soluțiilor noastre, atât on-premise, cât și în Cloud.

Este pregătită echipa locală Oracle pentru aceste transformări?

Structurile organizatorice la nivel de vânzări și tehnic sunt deja create, iar ultimele luni au fost extrem de dense din punctul de vedere al training-urilor de profil. Senioritatea, continuitatea și experiența echipei Oracle ne permite să ne ridicam la nivelul acestei noi transformări a domeniului IT. Ca exemplu, aș da deschiderea echipei Oracle locale de la momentul lansării Cloud-ului în a înțelege acest nou model, în a vedea care sunt barierele legislative, comerciale, culturale și în a găsi soluții inovative de poziționare a serviciilor Cloud.

Cât de pregătită este structura Oracle CEE pentru provocările pieței din aceasta zonă?

Știți cum este, „Cine nu risca, nu câștigă… „ și de-a lungul anilor Oracle a demonstrat prin deciziile strategice pe care le-a luat, că acestea au fost cele corecte. Unii analiști nu vedeau Oracle ca jucător important pe piața Cloud, dar ulterior s-a dovedit că viziunea și execuția Oracle au făcut ca în acest moment să fim lideri și să deținem soluții în domenii cheie ale serviciilor Cloud. Momentul pe care îl trăim astăzi prin trecerea la modelul Cloud este un punct de cotitură, din care plecam ca lider pe fiecare dintre segmente, și acest lucru ne face să ne simțim pregătiți pentru această provocare, nu numai la nivel de CEE, ci și la nivel global.

Poate cel mai important lucru este principiul major după care Oracle și-a ghidat abordarea, și anume: înțelegerea nevoilor clienților, o anticipare a trendurilor din piață și construirea soluțiilor ce vin în întâmpinarea acestor nevoi, și nu în cele din urmă, relația de încredere pe care Oracle a construit-o cu clienții.

Următorul val tehnologic, legat de Cloud și de mobilitate este fenomenul Internet of Everything. Cum abordează Oracle această nouă provocare?

Oracle a investit de mult timp resurse și efort de cercetare pentru noua provocare Internet of Things și pot spune că există o echipă la nivel global, care lucrează la standardele tehnologice care sa definească aceasta nouă paradigmă. Mai mult, suntem foarte mândri că avem chiar în România o divizie dedicată de dezvoltatori care contribuie activ la dezvoltarea produselor și serviciilor legate de IoT. Un prim anunț va fi făcut public cât de curând privind lansarea noului IoT Cloud Service.

Așadar, alte noutăți și servicii Oracle vor continua să apară în domeniul serviciilor Cloud.

Interviul a fost publicat în formă integrală pe site-ul cloudmania: http://cloudmania2013.com/


Tags: , , , , ,

Trackbacks

Leave a Trackback