Idei de subiecte pentru blogul companiei (şi nu numai)

Opinii (de , April 16, 2015)

Violeta-Loredana-Pascal-300x292S-a vorbit şi s-a scris mult despre importanţa oferirii de conţinut interesant celor care vizitează site-ul unei companii. Iniţial era recomandat să existe un blog al companiei, dar, în ultimii ani, variate site-uri acceptă articole scrise de specialişti, iar companiile au profitat de oportunitate. Ele câştigă vizibilitate, în timp ce persoanele care scriu respectivele materiale se poziţionează ca experţi în industrie, iar o asemenea posibilitatea nu trebuie ratată.

Dar ce să scrii? Ce subiecte pot fi abordate în aşa fel încât să genereze interes şi trafic şi să ajute compania? Vă propun mai jos o listă cu idei de subiecte care sper să vă fie de folos în activitate.

Ghiduri

Mulţi caută materiale cât mai complexe pe un anume subiect. Când plecăm în concedii ne ajută articolele cu informaţii complete despre un loc: ghidul oraşului X, cu atracţii, hoteluri, restaurante etc. În domeniul IT, se pot scrie ghiduri pentru începători, cu informaţii de bază, sau ghiduri complexe, pentru avansaţi – vestitele „how to”. Aceste articole devin în timp puncte de reper, au şanse mari să fie promovate şi împărtăşite în cadrul social media, aducând trafic atât în momentul publicării, cât şi ulterior, în timp.

Case studies

Exemplele concrete au succes întotdeauna şi, în plus, arată beneficiile utilizării produsului/serviciilor companiei. Dacă, de exemplu, oferiţi servicii de publicitate cu Google AdWords (printre altele), atunci puteţi arăta exemple clare de campanii care au adus succes clienţilor voştri.

Liste

Listele sunt utile în multe circumstanţe, de la cele profesionale (liste care vă ajută în activitate, să vă asiguraţi că nu uitaţi niciun element important într-o anume acţiune) şi până la cele personale (de pildă listele cu obiectele pe care trebuie să le includeţi în bagajul pentru concediu).

Puteţi scrie o sumedenie de articole de interes cu variate liste utile care, de asemenea, aduc trafic pe moment, dar şi în timp.

În această „categorie” de materiale, eu includ atât aşa-numitele „checklists” (dacă vorbim despre domeniul relaţiilor publice, de exemplu, poate fi un articol cu o listă cu ce trebuie făcut pentru organizarea perfectă a unui eveniment), cât şi liste cu recomandări. Puteţi recomanda articole interesante din domeniul de activitate apărute în săptămâna în curs (dacă scrieţi materialul vineri) sau în cea trecută (dacă îl publicaţi luni). De asemenea, puteţi lua în calcul liste cu articole variate, documentate, atent scrise, cu adevărat utile pe un anume subiect: grupaţi astfel părerile mai multor experţi într-un singur material (evident adăugând şi opinia dumneavoastră pe acel subiect).

Vă puteţi gândi şi la liste cu recomandări de instrumente utile în activitate (aici, desigur, depinde de domeniu) – cinci instrumente care vă ajută în monitorizarea social media, poate fi un exemplu de articol. Cu asemenea materiale ajungeţi şi în postura de „curator”, la modă acum la nivel internaţional.

Articole cu analize

Dacă doriţi să existe cel puţin o persoană în cadrul companiei care să se poziţioneze ca expert, atunci este indicat ca pe blogul companiei (sau pe cel al respectivei persoane) să existe şi articole cu diverse analize. Se pot diseca tendinţe în domeniu, noi produse/servicii lansate în materiale bine gândite, argumentate atent.

Puteţi de asemenea analiza ştiri: porniţi de la un anunţ oficial care devine prilej de exprimare a unei opinii pe un anumit subiect, în legătură cu obiectul de activitate al companiei şi cu valorile sale. În sfârşit, puteţi oferi răspunsuri la anumite întrebări pe care le auziţi adesea la clienţi – vă puteţi folosi de întrebări puse în anumite articole sau emisiuni pentru a realiza un material amplu cu răspunsuri relevante.

Lista de mai sus nu este, desigur, exhaustiva, dar conţine foarte multe idei de materiale pe care le puteţi scrie pe blogul companiei sau pe cel personal (ori chiar pe LinkedIn). Important este să realizaţi un calendar care să varieze tipurile de materiale astfel încât să nu vă plictisiţi cititorii cu acelaşi tip de articol.

Un blog al companiei cu materiale diverse, bine scrise, documentate, va atrage întotdeauna aprecierea cititorilor.


Tags: , , ,

Trackbacks

Leave a Trackback