Oricine are acces la consultanţă de calitate

Opinii (de , February 15, 2015)

Violeta-Loredana-Pascal-300x292Zece ani

Anul acesta se împlinesc zece ani (în aprilie) de când am agenţia de comunicare şi relaţii publice şi de când am lansat şi primul site de imagine şi PR din România (www.PRwave.ro). Zece ani înseamnă deopotrivă mult şi puţin. Mult pentru că lucrurile s-au schimbat (între timp, după cum ştim cu toţii, s-a dezvoltat mult comunicarea on-line, social media, comunicarea cu bloggerii etc.), mult pentru că am avut deja oportunitatea de a lucra cu o seamă de companii care activează în domenii variate (IT, beauty, autori, magazine on-line ş.a.) din ţară şi străinătate (Elveţia, USA, Germania, Dubai), de a gândi şi implementa o sumedenie de strategii şi campanii inedite. Puţin pentru că, evident, îmi doresc să urmeze zeci şi zeci de ani de existenţă ai agenţiei în care să continuăm să ajutăm clienţi din întreaga lume în demersul lor de promovare on- şi offline.

Orientarea către IMM

Când m-am gândit să lansez agenţia PRwave International am avut în minte dorinţa de a ajuta companii de dimensiuni mici şi medii şi freelanceri să aibă acces la servicii de consultanţă şi de PR de calitate. Sigur, bugetele disponibile au constituit întotdeauna o provocare, dar mereu se pot găsi soluţii potrivite. Recunosc că unul dintre cele mai frumoase lucruri este să vezi un asemenea client că se dezvoltă, că devine vizibil şi că ajunge să fie mai cunoscut, să câştige încrederea tipurilor sale de public-ţintă, că desfăşoară campanii interesante şi comunică în mod profesionist ajungând să fie apreciat şi din acest punct de vedere de către clienţii sau consumatorii finali.

Am remarcat că, adesea, aceste companii au impresia că activităţile de comunicare şi relaţii publice sunt apanajul doar firmelor foarte mari, cu bugete semnificative. Sigur, în timp, cu răbdare şi atenţie, am reuşit să le demonstrez că, în funcţie de obiectivele propuse, se pot identifica soluţii potrivite şi care să nu necesite bugete enorme.

Consultanţă via Skype sau telefon

De-a lungul timpului am constatat că problemele sau întrebările pe care le au clienţii acoperă zone extrem de diverse. Uneori, răspunsurile pot fi oferite destul de repede, în întâlniri sau discuţii prelungite, cu explicaţii, analize, sugestii şi identificarea unor soluţii concrete. Cum am spus însă, clienţii sunt din diferite oraşe sau ţări, astfel că a trebuit să găsesc cea mai potrivită modalitate de a le permite să mă contacteze pentru a le înlesni accesul la servicii de consultanţă în timp real.

Aşa se face că de ceva ani ofer astfel de sesiuni pe Skype sau la telefon. Se face o rezervare clară a intervalului orar dorit, se stabileşte agenda discuţiei şi şedinţa de consultanţă are loc. Nu am promovat serviciul ca unul separat, dar în timp a devenit o componentă constantă a serviciilor furnizate. Şi aşa va rămâne.

Asemenea sesiuni permit oricărei companii, indiferent de domeniu sau de oraş, să beneficieze de consultanţă în timp real. Mai mult, costurile sunt extrem de accesibile, astfel că firmele care nu îşi permit bugete de PR, pot să beneficieze de sfaturi şi apoi să pună în practică ideile şi soluţiile identificate sau pot lua decizii de comunicare şi promovare după ce au analizat argumentele pro şi contra şi au descoperit ce se potriveşte cu specificul companiei, zonei şi se încadrează în bugetul disponibil.

Mai mult, sesiunile de consultanţă on-line sau la telefon pot fi programate într-un interval orar preferat de client. Acestea se pot prelungi, la solicitarea companiei, dacă subiectele discutate necesită o abordare mai profundă. Am avut chiar şi sesiuni de consultanţă în weekend, dacă atunci a apărut problema unei companii sau atunci a avut persoana în cauză timp pentru a discuta anumite subiecte.

Ceea ce am descoperit, după astfel de sesiuni de consultanţă, este că ele se constituie într-un mijloc eficient de a discuta diverse nedumeriri legate de comunicare şi relaţii publice dar şi de a ajuta companii şi liber profesionişti în activitatea lor în momentele în care au nevoie. Pentru cei care nu au bani de angajare a unui consultant sau a unei agenţii, discuţiile concrete, pe probleme şi subiecte de interes, într-un interval orar stabilit din vreme vin ca un ajutor accesibil, indiferent de oraşul în care se află persoana care solicită ajutor.

Am făcut astfel de sesiuni de consultanţă chiar şi pentru clienţi pentru care lucrăm în mod constant şi realizăm diverse activităţi de comunicare şi PR tocmai pentru că ele sunt eficiente şi permit discuţia rapidă şi identificarea unor soluţii concrete. Un lucru este cert însă: la nivel internaţional, specialişti din diverse domenii oferă o asemenea consultanţă on-line, astfel că nu este de mirare că şi la noi începe să prindă această modalitate de colaborare. În plus, date fiind costurile reduse, companii de orice dimensiune îşi pot permite accesul la asemenea sesiuni de consultanţă (pentru a programa sesiuni cu mine îmi puteţi scrie oricând pe loredana@prwave.ro).

Companiile de orice dimensiuni pot beneficia uşor de experienţa în comunicare şi PR şi pot găsi soluţii la problemele sau nedumeririle pe care le au.


Tags: , , ,

Trackbacks

Leave a Trackback